Megújul Rákos, Gödöllő vasúti közlekdése
- Közélet
- 2018.03.12
A közel 150 milliárdos beruházás keretein belül 53 kilométernyi pályaszakaszt és 14 állomást újítanak meg.
Szombaton délelőtt Gödöllőn le is tették a beruházás alapkövét. A munkálatok sorána Budapest-Hatvan vonalszakasz korszerűsítése, valamint az ETCS2 közlekedésbiztonsági vonatbefolyásoló rendszer kiépítése történik majd meg. A beruházó NIF Zrt. szerint 2020 végére lesznek teljesen készen a megvalósítással.
A teljes átépített vonalszakaszon 100-160 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.
A beruházás közel 150 milliárd forint értékben, három projekt keretében valósul meg 53 kilométer hosszan, 14 állomást megújítva. A fejlesztés kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
A Budapest 17. kerületében található Rákos nevű megálló és Gödöllő között újítanak fel, valamint építenek át egy 25 kilométeres szakaszt 62 milliárd forintból. Megújul Városszélitelep, Rákosliget, Rákoscsaba-Újtelep, Rákoscsaba, Pécel, Isaszeg, Gödöllő Államitelepek megállóhelye. Emellett egy új megálló is épül, 17 kilométer hosszan pedig zajvédőfalat is kialakítanak.
A vasúti pálya a Gödöllő és Hatvan között 28 kilométeren korszerűsödik, így nő a pálya sebessége, új felüljárók, P+R parkolók és állomási előterek épülnek. Felújítják a Gödöllő, Aszód, Máriabesnyő, Bag, Hévízgyörk, Galgahévíz, Tura állomásokat és megállóhelyeket. Bagon új gyalogos felüljárót és új felvételi épületet is építenek.
Gödöllőn új különszintű közúti átjáró épül, két helyen a meglévő közúti felüljáró megújul, megvalósul a HÉV végállomás átépítése - adta hírül a pestpilis.hu.